Thursday 30 June 2011

AMPUNI AKU YA ALLAH.......

ya ALLAH...........
Tambah kapsyen
~ Maafkan aku yaAllah..ampunkan segala dosa2 ku..aku salah..aku banyak menanggung dosa2 yang tak terlarat untuk di pikul bahuku..sesungguhnya Engkau maha pengampun lagi penyayang..dengan kasih sayangMU , aku mendapat pengampunan dan pembelaan dariMU..   ~ Berkali-kali aku bergelumang dengan dosa dan noda, entah apa salah ku..membuatkan diriku sekali lagi tersasar..! masYAALLAH...mungkin aku tak kuat..! mungkin aku mudah lupa..! berkali-kali aku menangis dan merayu memohon keampunan dari tuhanku atas segala kejahilan dosa2 ku.. kenapa agaknya aku degil..! kenapa begitu jahil aku..terlalu lemah imanku buatMU yaAllah...tergamak aku mengulangi dosa silamku atas alasan ` kau maha pengampun`..subhanallah...dangkal nya fikiranku..aku terlalu bertuhan kan akal dan nafsu..! aku terlalu ego untuk semua itu..aku haloba dengan dunia yang sementara..    ~ yaAllah...maafkan aku...! aku terlupa tentang diriku..aku terlupa tentang imanku..aku lupa tentangMU..aKU LUPA SEGALANYA...jahil nya aku kan... maafkan aku.... aku mungkin terlena buat sesaat...! aku mungkin tersasar buat senafas..! aku mungkin terjatuh buat sejenak..! tapi aku tak mahu tewas buat selamanya...hidupku penuh tujuan..penuh impian hakiki...    ~ dalam fikirku..agaknya sudikah tuhan Kau memaaffkan ketelanjuran dan kekhilafan diriku buat kedua kali ini..? kerana aku mengerti akan sifat pemaaf dan penyayang MU aku semakin tenang dan mengharap keredhaan dan ampunanMU...insyaAllah..   ~ kadang-kadang diriku diruntun malu..! malu atas dosa2 ku..aku takut kau tidak menerima taubatku... ~ kadang-kadang aku ditimpa bimbang..! bimbang kau jauh dari aku.. ~ kadang-kadang aku hampir putus asa..putus harapan kerana takot Kau sia2 kan diriku.. kerana aku yakin Kau tak pernah menzalimi hambaMU, Kau menyayangi hambaMU..Kau selalu dalam hati2 Kami..menyebabkan hatiku bertambah yakin untuk kembali padaMU..subhanallah..betapa jahilnya aku tentangMU..!! betapa KAu mengenali nya diriku.. Aku mintak maaf wahai Tuhanku..Aku pernaH lupakanMU..tapi Kau tak pernah lupakan ku.. mungkin aku juga pernah berburuk sangka dengan MU...tapi Kau selalu bersifat pemaaf... aku mintak ampun ya rabb...!! mungkin aku tak pernah bersyukur dgan segala nikmat2 MU...tapi Kau tak pernah berhenti mencurah dan membasahi aku dengan nikmat rahmat MU.. aku sombong tuhan..! aku jahil..bila terkenang peringatan dan pembalasan MU aku sedar...aku pasti akan dihisab..   Wahai Tuhanku ~ dengan sifat pengampun dan penyayangMU, maafkan segala dosa2 ku yaAllah...maafkan segala kealpaan dAn kelalain diriku.. jangan Kau menghukum diri kami kerana salah dan lupa kami..juga jangan bebankan kami dengan bebanan yang tak sanggup kami pikul seperti umat2 terdahulu.. maafkan kami, rahmatilah, readhai lah kami...sesungguhnya engkau penolonh kami tika menghadapi ujian..tolonglah kami yaAllah..! berikan kepda hati2 kami rasa takot dan gerun kpada MU.. jagalah dan lindungilah kami, jangan pernah biarkan kami bertatih sendirian mencari sinar hidayahMU...aMIIN...         

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...